AJTR
2011 – un an provocator și complex pentru industria de turism 2011 – un an provocator și complex pentru industria de turism
Declaratie presedinte ANAT, Corina Martin: “2011 a fost un an provocator si complex pentru industria de turism. Un an marcat de criza prelungita, care a dus... 2011 – un an provocator și complex pentru industria de turism

Declaratie presedinte ANAT, Corina Martin: “2011 a fost un an provocator si complex pentru industria de turism. Un an marcat de criza prelungita, care a dus la diminuarea simtitoare a resurselor financiare de care au dispus romanii. Un an cu greve si proteste sociale in plan extern, un an in care oamenii au continuat sa calatoreasca, dar intre alte coordonate si cu alte bugete alocate. Comportamentul general de consum de travel se schimba, iar operatorii din industria de turism trebuie sa stie sa asculte piata, sa se adapteze si sa inteleaga nevoile oamenilor. Din acest motiv, inca de la debutul anului 2011, activitatea ANAT s-a desfasurat sub sloganul “o 9 atitudine in turism!”, titlul Campaniei nationale lansate de catre ANAT si partenerii sai, care are drept obiectiv central respectarea dreptului la informare al consumatorilor, furnizarea de catre agentiile de turism membre ANAT de consultanta si protectie pentru consumatorul final de servicii, si dezvoltarea perceptiei romanilor ca atunci cand ne cumparam vacanta, nu pretul cel mai mic trebuie sa dicteze, ci siguranta pachetului de servicii achizitionat”.

[slideshow]Trenduri:

1.    Au existat destinatii interne care au avut o crestere importanta, precum Delta Dunarii;

2.    Turismul de incoming (sosirile de turisti straini) desi inca aflat la valori mici, a avut cresteri sensibile;

3.    Vacantele de tip sejur pe Litoral au scazut in medie cu 15-20% ;

4.    Achizitionarea pachetelor balneare s-a bucurat de o usoara crestere;

5.    Piata de corporate travel a inregistrat o crestere, pe fondul unui management financiar al marilor corporatii, care s-au repliat la noile conditii de criza;

6.    Turismul de outgoing a crescut ca volum;

7.    Exista un trend de polarizare si consolidare ceea ce inseamna ca agentiile mari au avut cresteri de volum si numar de turisti;

8.    Unii dintre jucatorii mari si-au consolidat pozitia pe piata prin achizitii, francize, aliante sau parteneriate strategice;

9.    In 2011 a crescut importanta social-media si a on-line-lui ca si canal de distributie, multi dintre membrii ANAT facand investitii substantiale in platforme online;

10.  Continuam sa sustinem parteneriatul public-privat ca unica solutie pentru dezvoltarea accelerata a turismului romanesc – am initiat noi Asociatii de Promovare ( Vrancea, Cluj etc)

(Sursa: Comunicatul de presă al Asociației Naţionale a Agențiilor de Turism)

Niciun comentariu pana acum.

Fii primul care lasa un comentariu.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *