AJTR
Cook-Neckermann, din nou in Romania! Cook-Neckermann, din nou in Romania!
Text: Simona Lazar, Tudor Cires   La scurtă vreme după ce au anunţat că nu-şi vor mai face vacanţele de vară pe meleagurile Eladei... Cook-Neckermann, din nou in Romania!

Text: Simona Lazar, Tudor Cires  
La scurtă vreme după ce au anunţat că nu-şi vor mai face vacanţele de vară pe meleagurile Eladei – de teama instabilităţii economiei greceşti -, nemţii au ales ca destinaţie estivală Litoralul românesc. Marţi seara, pe aeroportul Mihail Kogălniceanu, a aterizat o cursă charter, din care au coborâr 40 de turişti dornici să se îmbăieze în Marea Neagră. Lor li se alătură alţi 60 de turişti, veniţi cu o altă cursă, dimineaţă. Doar 100? – vă veţi întreba. Doar atât, pentru că restul pasagerilor din cele două avioane au debarcat la Burgas, în Bulgaria. Dar chiar şi aşa, este un semn cât se poate de bun, pentru că el marchează reîntoarcerea, pe piaţa românească, cu turişti străini cu tot, a unuia dintre cei mai mari turoperatori din lume, grupul Thomas Cook-Neckerman, după 6 ani de absenţă. Cursele charter vor ateriza pe aeroportul Mihail Kogălniceanu în fiecare zi de marţi, din 29 mai până pe 2 octombrie 2012. |n acest sezon, declarau oficialii grupului, precum şi cei ai agenţiei româneşti partenere, Karpaten, se estimează ca pe Litoral să ajungă aproximativ 5000 de turişti din Germania, Austria, Polonia şi Cehia. Aceştia vin atraşi atât de hotelurile all-inclusive de la mare (chiar dacă încă puţine – doar trei, la început de sezon) , cât şi, mai ales, de programul de croaziere şi circuite, care vor dezvălui turistului din Europa Centrală frumuseţile şi oportunităţile unei ţări de descoperit într-o vacanţă viitoare. „O parte dintre hotelieri afirmă că sistemul all-inclusive nu rentează oe Litoralul românesc, însă”, recunoaşte Linica Stan, director THR Litoral, „sistemul all-inclusive reprezintă o tendinţă mondială şi, mai devreme sau mai târziu, România trebuie să se alinieze”. De asemenea, turismul balnear (iar pe Litoral sunt două staţiuni – Eforie şi Mangalia – cu tradiţie în cura balneară) începe să fie tot mai căutat. Sezonul estival 2012 a fost promovat începând din noiembrie 2011, iar răspunsul pieţei a fost mulţumitor, până în acest moment, câtă vreme, în perioada de earlybooking, s-au înscris aproximativ 3000 din cei 5000 de turişti străini aşteptaţi. |n perspectivă, proiectul româno-german vizează aducerea în România, pe Litoral, în următorii cinci ani, a 50.000-60.000 de turişti. Probabil cel mai important argument în creşterea numărului de turişti străini (şi nu doar a celor care provin din cele patru ţări enumerate mai sus) îl constituie faptul că tot mai mulţi hotelieri sunt dispuşi să adopte sistemul all-inclusive. „Astfel vom avea posibilitatea să atragem tot mai mulţi turişti, nu doar din Germania, dar chiar şi, în viitor, din Franţa, Belgia şi, de ce nu?, Marea Britanie”, afirma, din partea partenerului german, Alexander Wrede. România, nu este o ţară scumpă, plajele sunt frumoase, opţionalele sunt interesante, iar know-how-ul dezvoltat pe piaţa bulgară poate folosi pentru dezvoltarea pieţei româneşti. Specialiştii apreciază că turismul românesc se poate dezvolta în primul rând prin „incoming” – adică, să oferi condiţii bune, la tarife promoţionale, astfel încât să vină cât mai mulţi turişti care să vorbească apoi despre România şi să ai un flux de turişti continuu, fără sincope anuale. Din păcate, foarte puţine agenţii româneşti au avut curajul să lucreze pe incoming, cunoscute fiind şi deficienţele de infrastructură ale României. Operatorul german a fost prezent pe piaţa românească aproape 30 de ani, până acum 6 ani, când s-a hotărât să plece din România, întrucât, scăderea numărului de turişti făcuse sistemul de charter nerentabil. Reîntoarcerea, într-un parteneriat puternic, vine după revenirea în România, anul trecut, a unui alt turoperator internaţional, TUI, ale cărui exigenţe sunt bine cunoscute. Revenirea acestora pe piaţa turistică românească poate să fie un semn că începem să învăţăm câte ceva de la vecinii noştri bulgari, care ne-au luat-o cu mult înainte… Important este ca serviciile româneşti să tindă să se apropie de aşteptările turiştilor străini, şi să fie pusă la punct infrastructura. |n cadrul programului comun româno-german, s-a trecut şi la un proces de training a hotelierilor de pe Litoral care doresc să adopte pe viitor all-inclusive, cu stagii de perfecţionare… în Bulgaria, „pentru că hotelierii de acolo au experienţă”. De ce vin turiştii germani în România? „Cea mai ieftină vacanţă vândută este de 299 euro, în hotel de trei stele, cu demipensiune, iar la all-inclusive – 369 euro. Cel mai scump pachet turistic este de 650 euro, dar valoarea medie este sub 400. Deocamdată, România poate fi vândută doar prin preţ”, declara Alexandru Mărginean, partenerul român al proiectului. Alexander Wrede crede că prezenţa exigenţilor turişti central-europeni pe Litoral va duce la creşterea beneficiului de imagine al turismului românesc. „E chiar un semnal foarte important, în special prin noutăţile pozitive pe care le aduce pe piaţa germană. Când vine vorba despre creare de imagine, trebuie să spunem că este un proces foarte lung, la care vrem să participăm, mai ales pentru că avem foarte mulţi clienţi fideli, care mereu se întorc la noi, ştiind că avem produse bune. Cu alte cuvinte, marca noastră este o garanţie, iar încrederea pe care o arătăm noi pieţii româneşti va stimula încrederea pe care turiştii noştri o vor acorda României”. Nemţii nu sunt însă singurii vestici care au revenit pe Litoral. Ieri seară, înainte de sosirea charterului de la Frankfurt, se făcea îmbarcarea… turiştilor din Franţa şi Elveţia, care tocmai încheiaseră un sejur pe Litoral şi în Delta Dunării. Impresiile erau dintre cele mai bune şi sperăm că n-a fost vorba numai de gentilitate, atunci când ne-au declarat asta, la microfon.

  • Laurentiu

    4 iunie 2012 #1 Author

    Intamplator sau nu scaderea potentialului turistic pentru unii poate fi benefica pentru altii. Sigur ca da, exista inca oameni care ar putea reveni pe la noi pentru a-si aminti frumoasele clipe petrecute pe aceste meleaguri candva demult. Litoralul, Delta Dunarii si nu numai, locuri de pe la noi, vesnic primitoare, isi asteapta vizitatorii cu si fara anumite interese politice, interese care si-au pus amprenta pe mai toate domeniile de activitate. Potentialul turistic din Romania, ramanand de actualitate pe mai toate zonele vechi cu traditie dar si noul, renascut din neant, din traditiile care totusi exista, poate va fi un nou inceput in ceea ce a fost candva, Europa, Nunta Zamfirei, doua lacasuri din Eforie Nord, acum istorie, in care multi din seniorii de azi ale unor natii ar putea face un remember al unor vremuri trecute.

    Răspunde

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *