AJTR
Un nou presedinte la ANAT: Lucia Morariu Un nou presedinte la ANAT: Lucia Morariu
Lucia Morariu, proprietarul agenţiei de turism EXIMTUR cu sediul național la Cluj-Napoca şi fost secretar de stat pe turism în guvernarea Tăriceanu, este, de... Un nou presedinte la ANAT: Lucia Morariu

Lucia Morariu, proprietarul agenţiei de turism EXIMTUR cu sediul național la Cluj-Napoca şi fost secretar de stat pe turism în guvernarea Tăriceanu, este, de vineri, noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Lucia Morariu, care a mai fost preşedinte ANAT în urmă cu aproape zece ani, este singura care şi-a depus candidatura la şefia asociaţiei. Sesiunea de depunere a candidaturilor s-a încheiat la finele lunii februarie.
„M-am gândit să candidez pentru că se simţea nevoia de un pic de echilibru în asociaţie. Au insistat câţiva colegi de la firme importante, care consideră că stilul meu mai procedural ar fi potrivit în perioada asta şi se simte nevoie de puţină intervenţie pe partea de legislaţie”, a declarat Lucia Morariu citata de Mediafax.Lucia Morariu este cunoscută în Cluj pentru mâna de fier cu care își conduce afacerile. Ea a spus că ANAT va insista asupra modificării legislaţiei pe „zona de călătorii”, pentru că piaţa este foarte dezorganizată.Ea crede că se înfiinţează prea uşor o agenţie de turism, ceea ce dă posibilitatea şi unora de rea credinţă să intre în acest domeniu. „În momentul în care se înfiinţează agenţii primăvara, se închid toamna şi mai pleacă şi cu banii clienţilor, normal că se compromite ideea de agenţiei de călătorie”, a afirmat Morariu.Portalul www.clujtravel.ro publica un interviu luat dnei Lucia Morariu cu putin timp inaintea alegerii sale ca presedinte al ANAT. Redam continutul acestui articol.
„La peste două decenii după căderea Cortinei de Fier, Rusia, Croația și Cehia sunt marile puteri ale turismului în spațiul fostului bloc comunist. Cel puțin asta reiese dintr-o analiză a nominalizărilor din acest an la World Travel Awards Europa, echivalentul Oscarurilor în turism. Astfel, Rusia contabilizează 18 nominalizări, Croația, 12, iar Cehia, 9. România nici măcar nu figurează în acest clasament, fiind, alături de Slovenia, Moldova, Letonia, Armenia, Serbia și Macedonia, printre țările absente la nominalizări.De ce este România atât de rămasă în urmă față de „surorile” din fostul lagăr comunist?
Lucia Morariu
„România are câteva probleme specifice care împiedică dezvoltarea călătoriilor turistice catre destinație. În principal este vorba despre lipsa autostrăzilor, drumurile naționale foarte aglomerate, căile ferate slab dezvoltate din punct de vedere al calității. Aceasta se leagă direct de unul dintre atuurile posibilei poziționari a României pe harta turistică europeană – circuitele culturale și motivaționale. Croația, de exemplu, beneficiază de o infrastructură de acces excelentă. În România, însă, este o problemă să ajungi de la Cluj-Napoca la Iași, pentru accesul la Mamaia ai nevoie de două zile”, spune directorul Eximtur.Alte deficiențe majore din sistem sunt, potrivit Luciei Morariu, lipsa posibilităților de agrement în stațiuni, amenajarea îndoielnică a acestora, subdezvoltarea bazelor de spa și tratament, personalul demotivat și slab pregătit profesional, pe fondul scăderii veniturilor în turism. De asemenea, costurile de operare ale unei unități turistice, în România, sunt mai mari decât în țările concurente – taxe, impozite, costuri cu energie și combustibilii, costul alimentelor etc. „România are și o problemă de poziționare pe produse turistice atractive și unice, care ar face diferența. Deși planul de marketing care are la bază promovarea brandului turistic românesc indică câteva produse de acest tip (turism balneo și tratament, circuite culturale etc.), în promovare este interzis să indici programe clare cu prețuri, ceea ce îndepărtează turoperatorii”, mai spune directorul Eximtur.Aceasta a precizat, că, dacă ne referim la orașe, singurul recunoscut turistic din România este, până în prezent, Sibiul, ca urmare a amplei mediatizări realizate în calitatea sa de Capitală Culturală Europeană în 2007.„În perioada de boom economic și România a avut o dezvoltare a a turismului de business în orașe. Din păcate, dezvoltarea nesustenabilă a acestora și criza economică a făcut ca foștii oameni de afaceri să nu se mai întoarcă în număr mare spre a vizita cu scop turistic orașele în care au călatorit spre a investi în anii aceia. Bucureștiul a cumulat maximum de interes din acest punct de vedere, deoarece centralismul economic îi obliga pe investitori să aleagă Capitala, dar Bucureștiul are mari probleme de infrastructură și ambient și nu a fost în măsura să se prezinte acestora și ca o posibilă destinație măcar pentru city-break”, a mai declarat fostul secretar de stat.
Concluzia directorul Eximtur este că, în România, „ lipsesc de mult timp voința politică, interesul la cel mai înalt nivel și știința pentru a susține un program pe termen lung de dezvoltare a industriei turistice.”(www.clujtravel.ro)

Niciun comentariu pana acum.

Fii primul care lasa un comentariu.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *