AJTR
Austriecii ne-au salvat obrazul la Târgul de Turism de la Viena Austriecii ne-au salvat obrazul la Târgul de Turism de la Viena
Autor: Traian Deleanu Cu două zile înaintea celui mai important târg de turism internațional al începutului de an, responsabilii Turismului din România au anunțat... Austriecii ne-au salvat obrazul la Târgul de Turism de la Viena

Autor: Traian Deleanu

Cu două zile înaintea celui mai important târg de turism internațional al începutului de an, responsabilii Turismului din România au anunțat că nu mai alocă bani pentru participarea țării noastre. Firma care amenaja standurile a muncit pentru România fără a ști dacă va fi plătită.

Cu toate că participarea la Ferien Messe (Viena, 10 – 13 ianuarie 2013) a fost aprobată de fostul Minister al Dezvoltării Regionale și Turismului încă de anul trecut, banii necesari erau incerți cu două zile înainte de eveniment. Asta în condițiile în care România a fost desemnată țară parteneră a evenimentului fapt care, printre altele, a însemnat decorarea scenei principale din cadrul târgului cu imagini din țara noastră. Tot ca țară parteneră, România a fost responsabilă și de organizarea spectacolului de deschidere a târgului. Cu două zile înainte de deschidere, însă, expozanții români ajunși la Viena au aflat că banii pentru standurile unde ar trebui să se așeze nu mai vin.

Austriecilor le-a fost milă

La Târgul de turism de la Viena, cei de la Austrian Airlines au reconstruit o jumătate de avion. Grecii au avut un stand cu ecrane imense, amplasate în așa fel încât să redea panorame la 360 de grade. Iar deasupra bogatului stand al turcilor, zburau mini-zeppeline teleghidate. Cum pentru standul României nu se mai știa dacă vin banii, cei de la Reed Exhibition, organizatorii târgului, au gândit că nu se cade ca tocmai țara parteneră să nu aibă chiar nimic. ”Până la urmă, firma care amenajează târgul și-a asumat riscul de a face niște lucrări pentru care nu se știa dacă va fi plătită”, a amintit primarul Sibiului, orașul cu cea mai importantă prezență în rândul expozanților români. Doar că standul a avut dotări minime: mese simple, mochetă fără pretenții, iluminat simplu și panouri pentru fotografii. Nici măcar aceste panouri nu au fost toate decorate cu imagini din România.

Anastasiu: ”în turism contează imaginea”

La Târgul de la Viena a participat și Dragoș Anastasiu, președintele grupului Eurolines România și cel care a readus operatorul de turism TUI în România. ”Am văzut că România a fost țară parteneră și că au fost oameni în standul nostru. Acesta putea fi mai frumos, având în vedere cum și-au amenajat locurile concurenții noștri direcți. Cred că în turism contează imaginea, iar ca țară parteneră a acestui eveniment cu bani mai mulți se puteau face lucruri cu rezultate mai bune. Dar e important că, totuși, România s-a văzut”, spune Anastasiu, care susține că nu știe de problemele legate de finanțare. ”Probabil că acest târg a venit și într-un moment nepotrivit, în sensul că are loc această trecere de la o instituție la alta. Doar că participarea la un astfel de târg nu se pregătește de pe o zi pe alta, ci cu luni înainte”, arată Anastasiu. Odată cu noul Guvern, Autoritatea națională de turism a trecut de la Ministerul Dezvoltării, la cel al Economiei.

Johannis: ”îmi displace profund că țopăim”

Imaginea centrului Sibiului a decorat scena principală a târgului, Junii Sibiului au deschis cu un spectacol evenimentul, o trupă din Sibiu a cântat în fiecare zi pe scenă, cei mai mulți expozanți ai standului României au fost din Sibiu. În aceste condiții, primarul orașului, Klaus Johannis, s-a arătat nemulțumit de atitudinea autorităților centrale. ”Îmi displace profund că noi tot țopăim de la o strategie la alta, chiar dacă trebuie, chiar dacă nu trebuie. Ce dacă s-a schimbat Guvernul? Acesta aere dreptul să schimbe strategia, dar o face pentru peste doi ani, nu de pe o zi pe alta. Sibiul s-a descurcat foarte bine la Viena, pentru că Biroul nostru de turism s-a dus cu materialele noastre”, a declarat Johannis. Primarul orașului care a investit imens în imagine pentru turiști crede că situația de la Viena ar fi fost ”inimaginabilă în orice altă țară cu apă caldă sau chiar și cu apă rece”.

750 de expozanți

Potrivit organizatorilor, în cele trei zile ale Târgului de la Viena, cele 750 de standuri din 70 de țări au fost vizitate de peste 148.000 de potențiali turiști.

Citiţi mai mult: Cum au salvat austriecii obrazul României la Târgul de Turism de la Viena – Din ţară > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-au-salvat-austriecii-obrazul-romaniei-la-targul-de-turism-de-la-viena-1019763.html#ixzz2JIeWzKtt
EVZ.ro

  • eye drops

    26 februarie 2013 #1 Author

    Edilul sibian a mărturisit că situaţia în care a fost pusă imaginea României este una inedită şi inimaginabilă pentru o ţară din Uniunea Europeană. „Cel puțin din informațiile mele, în restul Europei așa ceva ar fi inimaginabil. O țară să fie.. Deci prezența României nu a fost că, hai să le arătăm și noi ce de țuică avem. Prezența noastră a fost de țară parteneră a târgului de turism de la Viena. Deci ceva foarte bun pentru noi. O posibilitate de ane face simţită prezenţa. (..) Problema noastră în această republică originală este că în totdeauna avem explicaţii şi scuze. Cu realizările stăm puţin mai slăbuţ”.

    Răspunde

  • Flavius

    19 martie 2013 #2 Author

    Din pacate asa este promovata imaginea Romaniei de catre autoritati. La fel s-a intamplat in Spania cand imaginea Romaniei a fost promovata cu brosuri in engleza, franceza si germana…

    Răspunde

Dă-i un răspuns lui Flavius Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *