AJTR
Târgul de Turism al României, între iluzii și plafonare… Târgul de Turism al României, între iluzii și plafonare…
Ar fi multe de spus despre această ediție a TTR, dar, cel mai bine este să vă faceți dumneavoastră, cititorii, o părere personală. De... Târgul de Turism al României, între iluzii și plafonare…

Text și foto: Mihai VASILE SÂNGEALB

S-a tras cortina peste ediția de toamnă a Târgului de Turism al României, care a rămas și în 2019 „locul ideal de prezentare a celor mai interesante oferte și atracții turistice, atât din România, cât și din străinătate, incluzând turismul cultural, rural sau de business, turismul de tratament, destinațiile exotice, croazierele, turismul de aventură” și nu numai atât.

Această ediție a reunit printre expozanți, conform comunicatului dat de Târgul de Turism al României, reprezentanți din Băile Felix, Botoșani, Brașov, Constanța, Dorohoi, Mangalia, Piatra Neamț, Pitești, Suceava, Târgu-Jiu și Techirghiol și ai comunelor Dobrosloveni, Molivisu, Tătăruși, Tupilați, Turia. Au fost prezente cu standuri Consiliile județene din Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Botoșani, Brașov, Constanța, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Neamț, Suceava și Vâlcea, dar și oaspeți de peste hotare din Albania, Algeria, Austria, Bulgaria, Congo, Cuba, Grecia, Ungaria, Israel, Italia, Japonia, Moldova, Palestina, România, Sierra Leone și Turcia.

O prezență deosebită la TTR a fost cea a Fundației Amfiteatru, al cărei președinte este domnul Aurel Borșan, atât prin standul din incinta expoziției la care au avut loc întâlniri cu reprezentanții publicațiilor „Vacanțe & Călătorii” și „România pitorească,” discuții despre împlinirea a 60 de ani de existență a Asociației Jurnaliștilor și scriitorilor de Turism din România (AJTR), dar și expoziția foto intitulată „Comunitățile românești din jurul țării”, autor Mihai Vasile Sângealb. Tot Fundația Amfiteatru a organizat conferința „Turismul responsabil în România: poveștile noastre” ediția a II-a, despre care s-a scris pe larg aici.

Plimbându-mă prin Târg, în toate cele patru zile, am avut impresia că față de edițiile anterioare standurile firmelor participante au fost vizitate de mult mai multe persoane dornice să-și rezerve vacanțe la prețuri mai reduse în România și să afle lucruri noi despre destinații mai scumpe și mai îndepărtate de țara noastră, locuri în care unii doar cu gândul pot ajunge. S-a stat chiar la coadă la standurile multor agenții de turism care au venit cu oferte pentru vacanțe deosebite la prețuri rezonabile.

În aceste zile, o mare bucurie mi-a produs reîntâlnirea, la standul Cotnari, cu bunul și veșnic neobositul meu prieten, Constantin Butnariu, care l-a avut ca invitat special pe maestrul rapsod popular Aurel Holeru, dar și cu prietenii care însuflețesc site-ul DescoperimRomânia.ro și pregătesc de lansare un altul – Ammouliani.ro, Claudiu Vatau, Nicoleta Busa și Alina Ștefania Roșoiu. Apropo de „Cotnari”: știți că această podgorie este singura din România care produce doar vinuri din soiuri de struguri autohtoni?

Alte două întâlniri mi-au mers la inimă. Deși nu sunt un mare iubitor de excursii în Bulgaria, n-am putut să nu mă bucur de întâlnirea cu domnul Ivan Stoyanov, reprezentantul „Historical Park”, „un unic proiect istoric și cultural care a fost construit pe mai mult de 13 ha în satul Neofit Rilski din regiunea Vetrino, la doar 30 de minute de mers cu mașina de la Varna.

Tot colindând de la un stand la altul l-am descoperit și pe cel al Japoniei unde doamna Eiko Ishiguro de la firma Exact Tours m-a întâmpinat cu românescul „bine ați venit la standul nostru”. Aflată de 11 ani în România, a continuat să-mi vorbească românește, explicându-mi că firma pe care o reprezintă aduce din ce în ce mai mulți japonezi să viziteze România, dar înlesnește și turiștilor români vizite în „Țara Soarelui Răsare”.

Ar fi multe de spus despre această ediție a TTR, dar, cel mai bine este să vă faceți dumneavoastră, cititorii, o părere personală. De aceea, vă invit ca între 20 și 23 februarie 2020 să veniți la TTR. Vă așteptăm cu drag.

Cât despre iluzii și plafonare… poate altădată!

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI este organizat de ROMEXPO, bianual, primăvara și toamna, împreună cu Camerele de Comerț și Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT ) și în parteneriat cu: Organizația Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC).