AJTR
Grecia, un nou sezon de varf Grecia, un nou sezon de varf
Text: Simona Lazar, Tudor Cires   Un freamat de primavara se aude dinspre zona unde, marii-maestri ai vacantelor noastre, pregatesc anotimpul turismului de masa.... Grecia, un nou sezon de varf

Text: Simona Lazar, Tudor Cires

 

Un freamat de primavara se aude dinspre zona unde, marii-maestri ai vacantelor noastre, pregatesc anotimpul turismului de masa. Atrasi de el, ne facem valizele uitate intr-un colt al casei, ne cantarim bugetul, construim trasee imaginare prin locuri visate, candva…Anul acesta, poate, o sa ajungem acolo! Turismul a devenit, in sa, un domeniu din ce in ce mai profesionalizat. Nu putem pleca la intamplare, nu ne putem asuma riscul unui esec. Si atunci, facem apel la agentiile specializate. Daca Romania avea, pana in 1989, o singura mare agentie de stat, ONT, in Grecia, experienta agentiilor de turism private se intinde pe mai multe zeci de ani. Astazi, agentiile grecesti au ajuns la un inalt grad de profesionalizare si pot face fata oricarei concurente dinafara. Aceasta este si parerea lui Konstantinos Zykos, presedintele Organizatiei Nationale Elene de Turism. El s-a aflat, in perioada Targului de Turism al Romaniei, la Bucuresti. Dl Zykos a avut amabilitatea sa ne raspunda la cateva intrebari.

 

● Ce ofera nou turismul grecesc, in 2012?

● Sa incepem cu anul 2011 care tocmai s-a inchis si care a fost un an record pentru Grecia. Am avut o crestere cu 10,5 % mai mare decat in 2010 si am gazduit 16,5 milioane de turisti, un numar record pentru turismul nostru in toti anii.

● Criza nu va face probleme?

● In momentul de fata, cand este criza, incercarea noastra este de a depasi criza; credem ca s-au facut pasi foarte importanti pentru anul acesta, care credem ca va fi un an bun. Bineintes, este prea devreme ca sa dam niste date concrete in legatura cu pietele pe care le avem, dar in orice caz , credem ca este in puterea Greciei sa ramana cel putin la acelasi nivel ca anul trecut.

● Care sunt ofertele adresate Romaniei?

● Bineinteles, pentru Romania, scopul nostru este sa crestem numarul de turisti. Credem ca Romania are un potential foarte mare si el poate creste; de aceea, organizatia nationala si biroul de aici incearca sa faca tot ceea ce se poate in acest sens.

● Pentru 2012 vor exista destinatii speciale, in trend ?

● Destinatia pe care o propunem noi, pentru 2012, este Grecia. Atat! Grecia cu toate zonele ei poate oferi, oricui, o experienta de neuitat. Scopul nostru este ca Grecia sa fie o destinatie pentru tot anul. Pentru noi, destinatia este Grecia si nu o anumita zona sau regiune din aceasta.

● Cum apreciati evolutia gustului turistilor romani, in ultimii ani?

● Cred ca turistul roman nu s-a schimbat, a ramas, in medie, acelasi si este unul bun. Bineinteles, a crescut numarul acestora. Noi incercam sa ne referim la un turist roman pe toate clasele, inclusiv la cel care nu-si permite categoria luxury. Putem satisface dorintele tuturor turistilor, de la buget economic la high class. Credem ca Grecia are infrastructura si tot ceea ce este necesar pentru a satisface dorintele tuturor.

● Ati observat o evolutie de la turistul care cunostea, ieri, doar Paralia Katerini si cel care, azi, vrea sa cunoasca Grecia in profunzime?

● Dupa cum am spus, tocmai de aceea promovam Grecia si nu un anume loc, pentru ca vrem ca turistul roman sa descopere, singur, toate zonele Greciei. Putem sa oferim, in toat` Grecia, servicii foarte bune. Este si de datoria tour operatorilor si a agentiilor, pentru ca ei stiu de ce anume are nevoia piata romaneasca si pot sa intre in legatura cu oamenii de afaceri din Grecia, sa stabileasca noi legaturi, astfel incat sa deschida noi destinatii iar turistul roman sa afle despre acestea si sa le exploreze….